آیا می دانیدهای نقشه ای

نقشه جدید از کاربری های زراعی در سراسر جهان جهت پشتیبانی از امنیت غذا و آب

این نقشه توزیع زمین های زراعی در سراسر جهان با وضوح( رزولوشن مکانی) 30 متری را نشان می دهد . محصول پایه پروژه GFSAD30 است.

امروز نقشه های جدیدی منتشر شده که جزئیات بیشتر در زمینه های مختلف در سراسر جهان با بالاترین رزولوشن ارائه می دهند، و این کمکی به منظور تامین امنیت غذا و آب در جهان به شیوه ای پایدار است.

هند دارای بالاترین سطح کاربری زراعی است، در حالی که جنوب آسیا و اروپا به عنوان بیشترین میزان کاربری های کشاورزی در جهان شناخته می شوند.

این نقشه نشان می دهد که 1.87 میلیارد هکتار زمین های کشاورزی در جهان وجود دارد که 15 تا 20 درصد  یا 250 تا 350 میلیون هکتار  بالاتر از ارزیابی های قبلی است. این تغییر به دلیل درک مفصل تر از مناطق وسیع است.

مطالعات قبلی نشان داد که چین و یا ایالات متحده بالاترین سطح کاربری زراعی را دارند، اما این مطالعه نشان می دهد که هند رتبه اول را با 179.8 Mha (9.6 درصد از سطح زمین) را نشان می دهد.

دوم، ایالات متحده با 167.8 Mha (8.9 درصد)،سوم  چین با 165.2 Mha (8.8 درصد) و روسیه با 155.8 Mha (8.3 درصد) است.

آمار هر کشور در جهان را می توان در نقشه مشاهده کرد.

بحرانی برای امنیت آب:

این نقشه و اطلاعات همراه نه تنها پیامدهای قابل توجهی از امنیت غذایی دارد، بلکه همچنین به عنوان پایه ای برای ارزیابی امنیت آب نیز اهمیت دارد. تقریبا 80 درصد از کل منابع آب انسانی در سراسر جهان به تولید مواد غذایی کمک می کند و این تحقیق  “محصول در هر قطره” را ارائه می دهد که ارزیابی میزان محصول تولید شده در هر واحد آب است.

یکی از چالش های عمده این بود که، تصاویر مناسب از تصاویر بدون ابر در مناطق مانند مناطق گرمسیری و در فصل های بارانی بدست آورد. چندین سال طول کشید تا در برخی مناطق این تصاویر تهیه شد. این پروژه با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در یک پلت فرم محاسبات ابری مانند موتور Google Earth مورد استفاده قرار گرفت.

یکی دیگر از جنبه های مهم این پروژه اعتبار دقیق نقشه بود که منجر به دقت کلی 92 درصد شد. اعتبار سنجی توسط یک تیم مستقل برای 72 منطقه در سراسر جهان انجام شد.

من برای مخاطبان در این نوشته نقشه آنالیز کاربری زمین های کشاورزی ایران را در گستره نقشه جهان قرار دادم.

نقشه کاربری

نقشه تکمیلی برای رجوع مخاطبین:

interactive map

اطلاعات بیشتر:

https://lpdaac.usgs.gov/about/news_archive/release_gfsad_30_meter_cropland_extent_products

http://gisuser.com/2017/12/new-map-of-worldwide-croplands-supports-food-and-water-security-2/

ماه سا شاه بنده

مهندس ماه سا شاه بنده Mahsa shahbandeh دارای مدرک کارشناسی مهندسی محیط زیست از دانشگاه محیط زیست کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست -ارزیابی و آمایش سرزمین از دانشگاه محیط زیست

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

اینها را هم ببینید

بسته
Translate »
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
بسته