دسته‌بندی نشدهیادداشتهای محیط زیستی

راهنمایی و رویکرد خانه های هوشمند

در ابتدا می خواهم توضیح مختصری در خصوص خانه های هوشمند برایتان شرح دهم:

خانه هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای آن  سازگار با محیط زیست هستند و همچنین در تعامل با یکدیگرند.

که منجر به(EMS) مدیریت انرژی می شود که کاهش هزینه و قیمت را در پی‌دارد.

همانطور که در پست قبلی به خانه های هوشمند اشاره کردم در این پست به زوایای دیگر مزایای خانه های هوشمند بخصوص در زمینه سازگاری با محیط زیست خواهم پرداخت.

در خانه های هوشمند به نظارت و کنترل سیستم های ساختمان از جمله: مکانیک، امنیت، آتش سوزی، ایمنی، روشنایی، گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع به شیوه نوین می پردازند.

مزایای ساختمان هوشمند چند منظوره هستند، که مهم ترین آنها سه دسته گسترده را شامل می شود:

1- پول صاحبان ساختمان را ذخیره می کنند.
2- اجازه می دهند ساکنان ساختمانی راحت تر و کارآمدتر داشته باشند.
3- اثرات زیست محیطی ساختمان را کاهش می دهند.

سازگار خانه های هوشمند  با محیط زیست:

کلیدی برای کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان هوشمند ، بهره وری انرژی آن است. با کاهش مصرف انرژی، BAS می تواند خروجی گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد.

علاوه بر این، یک ساختمان خودکار می تواند مانع نظارت و کنترل زباله ها در امکانات مانند سیستم های لوله کشی و فاضلاب شود.

با کاهش ضایعات از طریق بهره وری، BAS می تواند حتی کوچکترین رد پای محیط زیست را از بین برد.

علاوه بر این، یک سازمان دولتی نظارتی می تواند داده های BAS را برای تأیید صحت مصرف انرژی ساختمان مورد ارزیابی قرار دهد. این برای صاحبان ساختمانی بسیار مهم است که در تلاش برای دستیابی به LEED یا نوع دیگری از گواهینامه باشد.

این سیستم همچنین به اشخاص ثالث، مانند ادارات دولتی اجازه می دهد تا داده ها را جمع آوری و اعتبار انرژی مصرف شده توسط ساختمان را تأیید کنند.

 ساختمان هوشمند ، فرایندهای کارآمدتری برای گرم کردن، خنک کردن و روشنایی یک فضا را ایجاد می کند که این می تواند بیش از 50 درصد از مصرف انرژی فضا داشته باشد.

به صورت خودکار این خانه ها تنظیم می شوند که استفاده از روشنایی در امکانات خود را بر حسب ساعت اوج مصرف، نیازهای محل و استفاده از نور طبیعی استفاده و کنترل کنند. این می تواند به کاهش میزان مصرف انرژی و حفظ طول عمر وسایل روشنایی و لامپ ها کمک کند.

این خانه ها از طریق یک فرآیند که هدف آن کاهش تقاضای انرژی به صورت مطلوب و منفعلانه با استفاده از آنچه که طبیعت به صورت رایگان ارائه می دهد است.

برخی از پیش پرداخت های اضافی، تقاضای انرژی و هزینه های درازمدت را این خانه ها کاهش می دهند، در حالی که کمترین وابستگی به سیستم های مکانیکی را ایجاد می کنند.

در این خانه ها به علم پایداری منابع محیط زیستی توجه می شود و تلاش برای رسیدن به پایداری است.

 

ماه سا شاه بنده

مهندس ماه سا شاه بنده Mahsa shahbandeh دارای مدرک کارشناسی مهندسی محیط زیست از دانشگاه محیط زیست کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست -ارزیابی و آمایش سرزمین از دانشگاه محیط زیست

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

اینها را هم ببینید

بسته
Translate »
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
بسته