بانک نرم افزارنرم افزار GIS یا RS

دانلود نرم افزار SNAP برای مشاهده، پردازش و تغییر فرمت داده های ماهواره Sentinel

نرم افزار اسنپ برای مشاهده و پردازش داده های سنتینل آژانس فضایی اروپا

همانگونه که در این نوشته اشاره شد، آژانس فضایی اروپا، شانه به شانه ناسا، در حال توسعه برنامه های رصد زمین به کمک ماهواره ها می باشد و اشاره نمودیم ، مجموعه ماهواره های برنامه سنتینل کوپرنیک از مهمترین برنامه های این رصد به شمار می روند. با توجه به جدید بودن اغلب این سری ماهواره ها، فرمت خروجی این ماهواره برای اغلب کاربران کم تجربه سنجش از دور کاملاً ناشناخته است و برای باز کردن تصاویر این ماهواره معمولاً مشکلاتی وجود دارد.با این وجود باید اشاره شود این ماهواره ها، باندهای خود را در فرمت JPEG2000 ذخیره می کنند که باز کردن آنها در اغلب نرم افزارهای پردازش تصویر مانند #ارداس_ایمجین و #انوی کار ساده ای است ولی اطلاعات جانبی این باندها در یک مدل جدید سلسه مراتبی ذخیره می شود که کار با این داده ها را کمی پیچیده می کند. بر این اساس آژانس فضایی اروپا برای سهولت تحلیل این داده ها یا تغییر فرمت سریع آنها یک نرم افزار با نام SNAP طراحی و در اختیار علاقمندان قرار داده است که به راحتی می توانید برای کارهای ابتدای و حتی بعضا حرفه ای از آن استفاده کنید. مراحل باز کردن تصاویر در این نرم افزار، مرحله به مرحله، برای شما قرار داده شده است که در ادامه تصاویر آن را مشاهده می فرمایید..لازم به ذکر است این نرم افزار با گواهی رایگان ارائه شده است و نصب آن نیاز به کار خاصی ندارد.

به منظور افزایش سرعت دریافت نرم افزار و دسترسی همیشگی به آخرین نسخه، لینک دانلود حذف شد و آدرس نرم افزار در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

جهت دریافت نرم افزار بر روی این لینک کلیک کنید

دکتر بهزاد رایگانی

دکتر بهزاد رایگانی، عضو هیات دانشکده محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. وی دانش آموخته رشته مهندسی منابع طبیعی-بیابان زدایی از دانشگاه تهران است. ایشان بیش از 15 سال در حوزه سنجش از دور و سامانه های اطلاعات جغرافیایی تجربه کار پژوهشی دارد و از سال 1392 در دانشکده محیط زیست استاد دروس سامانه های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در مقطع کارشناسی ارشد می باشند.

مطالب مرتبط

1 thought on “دانلود نرم افزار SNAP برای مشاهده، پردازش و تغییر فرمت داده های ماهواره Sentinel”

پاسخی بگذارید

اینها را هم ببینید

بسته
Translate »
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
بسته