اپلیکیشن

OruxMaps

یک اپلیکیشن کامل GPS و بررسی میدانی

دوستداران محیط طبیعی و کارشناسان عملیات میدانی معمولاً از پیش، مناطقی را جهت نمونه برداری مشخص می کنند. در این موارد اگر اپلیکیشنی وجود داشته باشد که بتواند بدون اتصال اینترنتی، یک نقشه پرجزئیات در اختیار قرار دهد و بتوان بر روی آن نقاط نمونه برداری را مشخص نمود، فعالیت میدانی بسیار تسریع می شود. اپلیکیشن اوروکس مپس را می توان در این موارد یک استثنا قلمداد کرد. امکان اتصال به منابع متعدد برخط نقشه همچون گوگل ارث، کش کردن نقشه ها برای استفاده بدون اینترنت، ورود و خروج نقاط و مسیرها به صورت فایلهای KML و KMZ ، مسیریابی حرفه ای و سازگاری با انواع و اقسام فرمتهای نقشه تنها بخشهایی از توان این اپلیکیشن اندرویدی تلفن هوشمند به شمار می رود. امکانات این اپلیکیشن مشابه یک GPS کامل است و تقریبا نیازی به استفاده از اپلیکیشن GPS دیگری نخواهید داشت.

اگر متخصص نقشه هستید و در محیط طبیعی فعالیت میدانی دارید، توصیه می کنیم  حتما از این اپلیکشن ساده و در عین حال کارآمد استفاده نمایید.

دکتر بهزاد رایگانی

دکتر بهزاد رایگانی، عضو هیات دانشکده محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. وی دانش آموخته رشته مهندسی منابع طبیعی-بیابان زدایی از دانشگاه تهران است. ایشان بیش از 15 سال در حوزه سنجش از دور و سامانه های اطلاعات جغرافیایی تجربه کار پژوهشی دارد و از سال 1392 در دانشکده محیط زیست استاد دروس سامانه های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در مقطع کارشناسی ارشد می باشند.

پاسخی بگذارید

اینها را هم ببینید

بسته
Translate »
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
بسته