اخبار علم و فناوری

در دسترس قرار گرفتن داده های دومین ماهواره Sentinel-2

Sentinel-2b

پس از پروژه موفق لندست در پایش زمین، بسیاری از کشورها و سازمانهای بین المللی به سوی طراحی چنین پروژه هایی حرکت نمودند. آژانس فضایی اروپا (the European Space Agency (ESA)) در همین زمینه، پروژه های بسیار جالب توجه ای برنامه ریزی و اجرا نموده است. ماهواره های دوقلو Sentinel-2 به منظور تکمیل پروژه های لندست و اسپات توسط آژانس فضایی اروپا به فضا پرتاب شده است. یکی از ضعف های ماهواره های لندست قدرت تفکیک زمانی 16 روزه آن می باشد که با پروژه سنتینل-2 این زمان به 5 روز کاهش یافته است(هر ماهواره 10 روز فاصله دو ماهواره 5 روز).

هر دو ماهواره سنتینل-2 از یک سنجنده MSI استفاده می کنند که نسبت به سنجنده OLI لندست 8 قدرت تفکیک مکانی و رادیومتری بالاتری دارد.

ماهواره Sentinel-2A در 23 ژوئن 2015 به فضا پرتاب شد و ماهواره دوقلو آن Sentinel-2B در 7 مارس 2017.

خوشبختانه بعد از مدتها انتظار از 6 اکتبر 2017 اطلاعات ماهواره Sentinel-2B از آژانس فضایی اروپا قابل دسترس شده است.

مشاهده ادامه این مطلب فقط برای اعضای سایت فراگیر علمی تخصصی محیط زیست فراهم می باشد. خواهشمنداست جهت مشاهده کامل این نوشته، ثبت نام کنید و به حساب کابری خود وارد شوید. ثبت نام در اینجا کاملاً رایگان است.

همگی شاد و پیروز باشید

دکتر بهزاد رایگانی

دکتر بهزاد رایگانی، عضو هیات دانشکده محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. وی دانش آموخته رشته مهندسی منابع طبیعی-بیابان زدایی از دانشگاه تهران است. ایشان بیش از 15 سال در حوزه سنجش از دور و سامانه های اطلاعات جغرافیایی تجربه کار پژوهشی دارد و از سال 1392 در دانشکده محیط زیست استاد دروس سامانه های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در مقطع کارشناسی ارشد می باشند.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

اینها را هم ببینید

بسته
Translate »
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
بسته